Friday 15 March 2013

BISKUT LAPIS CHEESE


Assalamualaikum sahabat semua..malam ni saya nak kongsi satu resepi yang  istimewa yang diperolehi dari sahabat FB yang tinggal nuunn jauh di Sarawak CT Zarith...tapi resepi ni saya skodeng dari sahabat FB juga iaitu Rohaida Rasdi.. blogger Samida74.cam biasa..dah lama terperam resepi, baru hari ni tercapai kudrat untuk menghasilkannya..Mula2 cik abang yang cicip..kata-kata yang keluar darinya.."Wahhhh..sedaplah kek ni..ada rasa nestum". Dan macam biasa jugak..untuk menghasilkannya tak perlu bersabung nyawa..amat sesuai untuk orang seperti saya..Malas Tapi Nak Makan Sedap...



BISKUT LAPIS CHEESE
Sumber : samida74
Rujukan : CT Zarith


BISKUT LAPIS CHEESE

BAHAN-BAHAN :

250gm cream cheese(jenama apa pun) - saya guna Tatura
1/2 tin susu pekat manis yg tinggi tu...
1 bungkus/paket biskut saltcheese (saya guna biskut cheese yang bulat-bulat jenama Julie's)
nestum/oat seckupnya... saya guna nestum


CARA-CARA:

cream cheese yg di biar suhu bilik pukul dgn susu sampai sebati....
1)susun biskut cheese tu dlm bekas yg di lapik plastik atau aluminium foil. Saya guna bekas berbentuk 4 segi (rujuk gambar)
2)ratakan cheese atas biskut td....
3)taburkan nestum/oat td...
4)ulang lagi....proses dgn menyusun biskut td dan sapu cheese...
5,6)setiap lapis tabur oat atau nestum utk rasa yg lebih umphhh...
ulang proses sampai habis...
7)bila dh habis...sejukkan dlm peti sejuk semalaman...
selamat mencuba ye.




1 comment:

  1. menarik & mudah...dari hari tu nak buat belum terbuat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAKAN BERSEMBANG