Tuesday 12 July 2011

AIR ROSELLE

Asyik makan jer...air xde ke? Mau2 tercekik dibuatnya. Meh kita buat air yang paliiing senang dalam dunia. Adapun buah nie adalah hasil pertama saya. Pokok nie pemberian kak Ana (sahabat, jiran dan kakak yang pallliiiingggg baik) sayang kak Ana. Kak Ana bagi pokok rosselle, pokok cili, pokok cempedak dan macam2 lagilah.
Nak tau kisah masa anak2 petik buah roselle nie? Saya suruh Syahirah dan Syafiyah gi petik. Diaorg bersungguh2lah ambik gunting dan berlari pergi kat pokok tu. Selang xlama Syahirah masuk dalam dengan jalan berdengkut. Katanya kakinya tercucuk paku. Saya suruh dia rehat. Lepas tu saya suruh Syamil lak temankan Syafiyah petik buah. Xlama kendian diapun masuk kedalam umah dengan kaki berdengkut gak. Kenapa nie? Tercucuk paku...Alamak sampai 2 org tercucuk paku. Bahaya nie...Sudah2 saya yang pergi petik. Aduiii...kesian diorg. Punyalah seksa nak minum air yang mantop nie. Kena menderita dulu...

Jom minum
AIR ROSELLE
Bahan2:
Buah roselle
Air
Gula







Cara membuatnya:
Pecah2kan buah roselle,
Masak dengan air sehingga mendidih
Tapis air
Bubuh gula
Kacau sehingga sebati

Dah siap
Senang kan???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAKAN BERSEMBANG